En kund behöver bli ompysslad av dig. Många lägger mycket krut på att ragga nya kunder och glömmer av att vårda de kunder som redan finns. Det är inte fråga om att du ska ställa dig in hos en kund utan mer att se den som en partner som du ska jobba ihop med.
Fem konkreta sätt som gör att du kan behålla dina kunder under en längre tid1. Belöna dina kunder för att de är kunder. Skicka gåvor eller rabattkoder som är extra förmånliga eftersom kunden just är kund hos dig. Tipsa om andra affärer där kunden kan handla eller skicka vidare kunden till någon av dina andra kunder.
2. Köp dina kunders produkter om du kan och behöver dem.
3. Marknadsför dina kunders produkter.
4. Ring tillbaka om du missat ett samtal. Många glömmer det eller skickar ett mail istället. Om du är den som ringer tillbaka så sticker du ut.
5. Fråga dina kunder om deras framtidsplaner, då kanske du har chansen att få vara med och skapa förutsättningarna.