Ny kund – Gothia Motor
Gothia Motor säljer nyare begagnade bilar och har utställningshall på Tuvevägen 37 i Göteborg.
Jag har designat deras logotyp och grafiska profil och ser fram emot att göra framtida material för både webb och print. Fredrik och Per startade Gothia Motor hösten 2016 och är två mycket drivna entreprenörer med lång erfarenhet av bilbranschen. Jag ställde tre korta frågor till grabbarna.
Hallå där Fredrik och Per…
Vad roligt att ni har kommit igång så snabbt efter att ha startat tidigt i höstas. Vad tror ni är nyckeln bakom det?
Vi har förberett oss väl så vi kunde komma igång med försäljningen omgående när vi fick tillträde till vår nya lokal den 1 september. Redan när vi flyttade in så hade vi 30 bilar i lager. Vi kom snabbt igång med bilfinansiering vilket underlättade försäljningen. Vi erbjuder även bra garantier som sträcker sig upp till 36 månader via Auto Concept vilket gör att kunden kan känna sig trygg i sitt bilköp hos Gothia Motor.
Hur ser ni på ert grafiska material och kommunikation utåt? Vad är det ni vill förmedla?
Det är viktigt att det grafiska materialet förmedlar den trygghet vi står för, vilket vi tycker att Kreativa Former har lyckats bra med. Idag finns bra kanaler för kommunikation utåt där vi når vår målgrupp som vill köpa begagnad bil. Men det finns även nya kanaler som kan bli allt mer intressanta. Bland annat tror vi att sociala medier kommer att spela en allt större roll i framtiden.
Ser ni några stora förändringar de närmaste åren?
Nu är det en uppåtgående trend i branschen vilket vi tror kommer hålla i sig några år framöver. Vi har inga stora förändringar planerade utan fokuserar nu på att komma helt iordning i vår nya lokal. Även om vi har kommit långt så är det lite småsaker som återstår innan vi är helt nöjda.